GCG Paraguay goes Organic!

GCG Paraguay se vuelve orgánico!

2017-04-24
Team GCG Paraguay is moving along with the organic efforts across the world and created their own in-house organic garden. They began the project with the creation of the garden, built in recycled pallet wood beds.  The team took advantage of the available resources, such as the use of the external areas of the industrial plant, the raw organic remains from the production of fertilizers, and techniques for the rearing of the California red worm used for production of fumes, which are very beneficial for the crops.

The idea is to plant short-cycle vegetables, such as: zapallos, zucchini, eggplant, paprika, tomato, lettuce, chard, cilantro, watermelon and squash, under the philosophy of ¨zero chemicals¨. Additionally, the team proudly shares that: “we have started the project with the cultivation of pumpkin, zucchini, squash and cherry tomatoes, some of which are shown in the photographs below.”
El equipo GCG Paraguay se está moviendo junto con los esfuerzos orgánicos en todo el mundo y creó su propio jardín orgánico interno. Comenzaron el proyecto con la creación del jardín, construido en camas de palets reciclados. El equipo aprovechó los recursos disponibles, como el uso de las áreas externas de la planta industrial, los restos orgánicos crudos de la producción de fertilizantes y las técnicas para la cría del gusano rojo de California utilizado para la producción de humos, que son Muy beneficioso para los cultivos.

La idea es plantar vegetales de ciclo corto, tales como: zapallos, calabacín, berenjena, paprika, tomate, lechuga, acelga, cilantro, sandía y calabaza, bajo la filosofía de "productos químicos cero". Además, el equipo comparte con orgullo que: "hemos iniciado el proyecto con el cultivo de calabazas, calabacines, calabazas y tomates cherry, algunos de los cuales se muestran en las fotografías a continuación".