Delta STT Celebrates the Re-Opening of Gate 6

Delta STT celebra la reapertura de la puerta 6

2018-10-18
On October 26, 2018 Delta STT prepared for their first flight out of Gate 6 since Hurricanes Irma and Maria hit the Virgin Islands in September 2017. Extensive work to restore Gate 6 back to workable order throughout the year. In honor of this Operations Manager Jose Bultes was commissioned to bake a creative cake for the passengers and crew alike. Mr. Bultes set to work construction a detailed replica of the Delta Aircraft complete with working lights on the aircraft and on a hand-made runway.

The Aircraft Cake was flanked by artfully crafted cupcakes made and decorated by Jose Bultes to mimic the water, earth, and foliage surrounding our Airport. The cake had to be assembled at the Gate with the help of volunteer ramp and counter agents while the travelling public looked along excitedly. Once the cake was assembled, Jevon Gilpin Delta STT Station Performance Leader addressed the Delta Passengers at the Gate explaining the journey to restore the Gate back to a working order. He thanked the hardworking staff and invited the traveling public to take part in the cake and cupcakes as they got ready to board as the first flight out of Gate Six in a little over a year.

El 26 de octubre de 2018, Delta STT se preparó para su primer vuelo desde la Puerta 6 desde que los huracanes Irma y María azotaron las Islas Vírgenes en septiembre de 2017. Extensos trabajos para restaurar la Puerta 6 a su orden viable durante todo el año. En honor a este Gerente de Operaciones, José Bultes recibió el encargo de hornear un pastel creativo para los pasajeros y la tripulación por igual. El Sr. Bultes se puso a trabajar en la construcción de una réplica detallada del Delta Aircraft completa con luces de trabajo en el avión y en una pista de aterrizaje hecha a mano.

El Aircraft Cake estaba flanqueado por magdalenas ingeniosamente hechas y decoradas por Jose Bultes para imitar el agua, la tierra y el follaje que rodea nuestro aeropuerto. El pastel tuvo que ser ensamblado en la Puerta con la ayuda de agentes de rampa y mostradores voluntarios mientras el público viajero miraba con entusiasmo. Una vez que se montó el pastel, Jevon Gilpin, Líder de rendimiento de la estación STT de Delta, se dirigió a los Pasajeros de Delta en la Puerta explicando el viaje para restaurar la Puerta a su estado de funcionamiento. Agradeció al trabajador trabajador e invitó al público viajero a participar en el pastel y los cupcakes mientras se preparaban para abordar el primer vuelo desde Gate Six en poco más de un año.