Client HSSE Award

Premio HSSE del cliente

2018-12-01
Nyron Charles, a Cook with Allied Caterers for 8 years, was selected as Shell Trinidad’s Goal Zero Hero for 2018.  This is done on all Shell instalments worldwide and this is the first time awarded in Trinidad. Shell’s Goal Zero ambition is to achieve no harm and no leaks across all of their operations. Everyone working for Shell strives to achieve this goal each day.

Nyron was integral to extinguishing a fire that occurred in one of Shell’s kitchens offshore at night. A At the time, there were over 100 persons asleep.  He raised an alarm and also chose to fight the fire.

His selfless and decisive action prevented the spread of the fire and therefore preserved the lives of all those persons on board.  All offshore workers in Trinidad receive regular safety training by the organization to prepare them for situations like these.  “This act by Nyron, as well as many others, demonstrates that our commitment to safety resonates with our staff and are put into practice.” stated Jason Cox, Business Development Manager for Energy & Marine at Allied Caterers.

Allied Caterers recognized Nyron at their year-end Board of Directors meeting where he was presented with a certificate from Shell as well as other recognition tokens from ACL.
Anthony Ali; group CEO of GEL and Stewart Messiah; President of GCG Group presented the award.
Nyron Charles, un cocinero con catering aliados durante 8 años, fue seleccionado como el héroe Goal Zero de Shell Trinidad para 2018 . Esto se hace en todas las entregas de Shell en todo el mundo y esta es la primera vez que se otorga en Trinidad. La ambición de Shell Zero Goal es no lograr daños ni filtraciones en todas sus operaciones. Todos los que trabajan para Shell se esfuerzan por lograr este objetivo cada día.

Nyron fue parte integral de la extinción de un incendio que ocurrió en una de las cocinas de Shell en alta mar durante la noche. A En ese momento, había más de 100 personas dormidas. Levantó la alarma y también eligió combatir el fuego.

Su acción desinteresada y decisiva evitó la propagación del fuego y, por lo tanto, preservó la vida de todas esas personas a bordo. Todos los trabajadores offshore en Trinidad reciben capacitación periódica de seguridad por parte de la organización para prepararse para situaciones como estas. "Este acto de Nyron, así como muchos otros, demuestra que nuestro compromiso con la seguridad resuena con nuestro personal y se pone en práctica", declaró Jason Cox, Gerente de Desarrollo de Negocios para Energía y Marina en Allied Caterers.

Allied Caterers reconoció a Nyron en su reunión de la Junta de Directores de fin de año, donde recibió un certificado de Shell y otros tokens de reconocimiento de ACL.
Anthony Ali; CEO del grupo de GEL y Stewart Messiah; El presidente del Grupo GCG presentó el premio.